КОРОБКА ПЕРЕДАЧ EDC
КОРОБКА ПЕРЕДАЧ EDC
Коробки перемикання передач EDC (DC4) на автомобілях Renault почали з'являтися на ринку відносно недавно. Як личить новинці, з моменту появи вони стали обростати чутками та історіями - хтось нахвалює її за їздові характеристики та відсутність провалів при перемиканні, а хтось сумнівається в її ресурсі або навіть зіткнувся з симптомами несправності. Давайте спробуємо разом розібратися, що це за механізм, як він влаштований і на що варто звертати увагу при виборі автомобіля з такою КПП і його експлуатації.
ЯК ВЛАШТОВАНА EDC
EDC це абревіатура від англійських слів Efficient Dual Clutch, що перекладається як «Ефективне подвійне зчеплення». Пристрій EDC відноситься до преселективних роботизованих коробок передач (в побуті часто просто - робот). Виглядає така КПП як комбінація із двох двовальних коробок, спроектованих для синхронної роботи та дуже схожих на традиційну механічну коробку передач. Спостерігається певна схожість конструкції з фольксвагенівською DSG. Одна з важливих відмінностей EDC – електромеханічний актуатор зчеплення, який забезпечує високу швидкість перемикання передач. У цій коробці шість передач і два диски зчеплення сухого типу, це рішення дозволило досягти хороших показників економічності витрати палива.
Тяга від двигуна передається на кожен вал коробки через специфічне дводискове зчеплення:
- Одне зчеплення відповідає за роботу непарних передач (1-а, 3-я та 5-та)
-
Друге забезпечує парні передачі, відповідно (2-а, 4-а та 6-а) та задню передачу.
Найбільш підходящий для перемикання передачі момент визначається блоком управління. Передачі перемикаються вимкненням одного диска зчеплення і одноразовим включенням іншого, момент, що крутить, повною мірою без розривів передається на колеса. Renault заявляє, що швидкість перемикання передач становить 0,26 секунд. Це відбувається настільки швидко, що водій не відчуває момент перемикання, а відчуває лише впевнене та плавне без ривків прискорення.
НА ЯКИХ МОДЕЛЯХ ВСТАНОВЛЮЮТЬСЯ EDC
Коробки DC4 найбільше часто зустрічаються на моделях Megane (як на версіях Grand Tour, так і на хетчбеках), Fluence, а також Scenic і Grand Scenic. Скажімо більше – така сама коробка встановлюється на Megane 4-го покоління. Очевидно, що виробник робить ставку на EDC.
Доречі, розробка належить німецькій компанії GETRAG, які поставляють свої коробки від Alfa Romeo, BMW і Jaguar до Nissan GT-R.
ПРОБЛЕМА З РОБОТОМ EDC
Як будь-який механізм, кожна КПП схильна до зносу. Несправності, що виникають на EDC DC4, можна умовно поділити на два типи – механічні та електромеханічні.
До першого типу відносяться:
- Знос сальників;
-
Знос шестерен і синхронізаторів;
-
Знос дисків зчеплення тощо
Тут також варто додати, що ці коробки вкрай чутливі до рівня мастила.
Симптомами даних несправностей можуть бути - запітніння сальників, зниження рівня масла, сторонні шуми, ривки при перемиканні тощо.
До другого типу відносяться:
-
помилки у блоці управління;
-
обриви ланцюгів;
-
вихід з ладу внутрішніх елементів та ін.
Симптомами таких несправностей можуть бути різні повідомлення про помилки на панелі приладів, такі як: CHECK GEARBOX, CHECK PARKING BRAKE, CHECK HILL ASSIST, CHECK ESP та ін. і також ривки при перемиканні, неможливість перемикання на певну передачу.
Тут варто сказати серед іншого, про вологу, яка в принципі будь-якій електроніці не товариш, а ЕБУ EDC зовсім не товариш, а середовище роботи, мабуть, будь-якої коробки вельми агресивне.
РЕМОНТ КОРОБОК EDC DC4
Що ж робити, якщо Ваша DC4 попросилася на ремонт? Знайдіть сервіс, який має досвід ремонту таких коробок. Це важливо тому, що вони принципово відрізняються як від АКПП з гідротрансформаторами, так і від роботів з гідроприводами зчеплення. Знайдіть сервіс, якому можна довіряти та вирушайте туди. Важливо, щоб це був спеціалізований сервіс Renault, тому що для діагностики та перевірки, а в подальшому для адаптації Вашого робота знадобиться спеціальний діагностичний інструмент та програмне забезпечення, а для механічних робіт при знятті установки – спеціальний інструмент.
Технічні фахівці компанії Рено Доктор одні з перших на ринку країни освоїли та успішно виконують ремонти коробок EDC. Використовуючи необхідний набір інструментів, технічної документації Renault та навичок, виконаємо ремонт коробки EDC будь-якої складності з гарантією. За час роботи з цим типом КПП у нас сформувався підмінний фонд запасних частин та вузлів.
На сайті renault-doctor.com.ua ми будемо розміщувати всю актуальну інформацію з ремонту DC4, рекомендації щодо обслуговування та експлуатації.
ЗАМІСТЬ ПІСЛЯМОВИ
Коробка EDC DC4 є новим поколінням трансмісій, які прийшли у світ машин Renault, щоб зробити водіння приємнішим і комфортнішим, а володіння такою машиною бажаним. Нехай можлива необхідність обслуговування Вашої EDC не стане перешкодою на шляху до цього.
Ваш Renault Doctor Service