Ремонт рульової рейки
Рульова рейка – це складова механізму кермового управління, яка забезпечує передачу зусиль від керма на керовані колеса автомобіля.
За влаштуванням та принципом дії рейки бувають таких видів:
- Механічні - сила, що створюється на кермі, передається на колеса за допомогою кермового редуктора (встановлювалися на моделях Logan, Sandero, Kangoo тощо);
- Гідравлічні - сила на кермі збільшується за допомогою механізму гідропідсилювача керма (ГУР) (Trafic, Master, Kangoo тощо);
- Електромеханічні - сила, що створюється на кермі, збільшується за допомогою електромеханічного підсилювача (ЕУР) (Megane II, Clio, Fluence тощо)
В автомобілях Renault можна знайти всі вищезазначені типи реєк.
Ознаки несправності рульової рейки:
- Стук
- Биття рульового колеса
- Гул у гідропідсилювачі
- "Закушування" керма при поворотах
- Течі
- «Туге» кермо
- Кермо погано або зовсім не повертається у пряме положення
- Довільний поворот кермового колеса
- Нехарактерні шуми під час роботи механізму
- Світиться індикатор помилки на панелі інструментів
- Зниження рівня гідравлічної рідини
Як видно, ознак несправності рейок безліч, при зауваженні будь-яких симптомів варто звернутися на сервіс для діагностики та ремонту, оскільки кермо безпосередньо пов'язане з безпекою експлуатації ТЗ.
На ресурс роботи кермової рейки впливають:
- стан дорожнього покриття (ями, бруківка, залізничні та трамвайні переїзди та ін.)
- стиль водіння
- стан інших деталей рульового управління (зокрема пильовики рульових тяг), підвіски автомобіля та ін.
Діагностика несправності кермової рейки проводиться у кілька етапів. Перший – це перевірка на автомобілі під час діагностики підвіски. Перевіряється рейка та сполучені вузли та механізми: насос ГУР, натяг приводного ременя, шлангів, люфти валів та хрестовини рульової колонки, рівень рідини у бачку тощо. Після, рейка знімається з автомобіля, розбирається та дефектується.
Якщо Ваша рейка вийшла з ладу, не впадайте у відчай - в більшості випадків їх можна відремонтувати, існують технології ремонту, а ринок пропонує вибір запасних частин - ремонтні комплекти, втулки, пильовики та ін. Хоча, доцільність ремонту, звичайно визначається ступенем пошкодження і ціною ремонту.
Під ремонтом мається на увазі заміна сальників високого тиску, вставок, опорних втулок, ущільнювальних кілець та ін., т.зв. ремонтний комплект. За допомогою спеціального інструменту виконується шліфування поверхні валу. У деяких випадках може знадобитися відновлення валу або заміна деталей валу, гайок підтискання, гайки розподільника і т.д.
Компанія Рено Доктор Сервіс спеціалізується на ремонтах кермових рейок Renault будь-якої складності..
Щоб Ваша рейка служила довго, ми рекомендуємо:
- Намагайтеся уникати швидкісного проїзду ям, залізничних переїздів, трамвайних рейок на швидкості, особливо під кутом до них;
- Слідкуйте за станом пильовиків, рульових тяг та наконечників;
- При експлуатації в холодну пору року, після запуску двигуна поверніть кермо з боку в бік від одного крайнього положення до іншого
- На машинах з гідравлічним підсилювачем не затримуйте кермо у крайніх положеннях;
- Слідкуйте за рівнем рідини підсилювача у бачку.
Ми рекомендуємо виконувати заміну рідини ГУР кожні 90 тисяч кілометрів або один раз на чотири роки.