Ремонт турбін
Турбіна (турбокомпресор, скорочення. ТК) - це складний вузол, що використовує енергію вихлопних газів для збільшення тиску у впускній системі. Основне завдання турбіни – збільшення потужності двигуна.
Разом зі складністю пристрою принцип її роботи відносно простий. На одному валу встановлено дві частини, т.зв. гаряча і холодна "равлики" турбіни. У гарячій частині встановлено колесо турбіни, яке рухається вихлопними газами. На одному валу з турбіною, але в холодній частині, встановлено колесо компресора, яке стискає повітря, що спрямовується у колектор впускний двигуна. Таким чином, що більший обсяг і швидкість вихлопних газів (тобто обороти двигуна), то швидше обертається колесо турбіни і тим більший тиск створюється у впускному тракті. І навпаки, чим менші обороти двигуна, тиск вихлопних газів менший, і менший тиск, що нагнітається турбіною, цей ефект називають «турбояма».
А складність вузла полягає в тому, що одна його частина нагрівається вихлопними газами до 900 С, коли друга працює при нижчих температурах, а вал турбіни при цьому може розкручуватися до 160 тисяч обертів за хвилину. Для порівняння, середня робоча швидкість обертання колінчастого валу бензинового двигуна – 4-5 тис. об/хв, дизельного 2-3 тис. об/хв. Уявляєте різницю?
Несправності турбін умовно можна поділити на такі групи:
- пов'язані з потраплянням сторонніх предметів (уламки клапанів, сідел клапанів, свічок запалювання, поршнів тощо);
- пов'язані із забрудненням олії. У випадках, якщо використовується невідповідна олія, масляний фільтр низької якості, попадання бруду в двигун під час ремонтних робіт та ін.;
- пов'язані з олійним голодуванням. Тут відіграє роль загальний стан двигуна, працездатність системи змащення двигуна, рівень масла, якість масла та ін;
- пов'язані з перегріванням турбіни. Причин перегріву може бути також досить багато, це і різке вимкнення гарячого двигуна, якість палива, стан впускної та випускної систем автомобіля, невчасна заміна олії тощо.
Як видно, на роботу турбіни впливає велика кількість факторів, визначити наявність несправності турбіни можна за ознаками:
- збільшення витрати оливи двигуна;
- нехарактерний колір вихлопних газів (їх колір може змінюватись від білого та синього до чорного);
- нехарактерні шуми при роботі двигуна (свист, скрегіт, підвищена шумність та ін.)
- наявність масляних підтікань на корпусі турбіни та ін.
Турбіни підлягають ремонту та відновленню. Для післяпродажного обслуговування виробники турбін пропонують оригінальні ремонтні комплекти, які дозволяють повернути турбіні її початкові характеристики. Але важливо визначити причини виходу турбіни з ладу і усунути їх, перед встановленням відремонтованої деталі на двигун.
Компанія Renault Doctor Service виконує комплексний ремонт турбін та двигунів Renault будь-якої складності із гарантією.